Ski and snowboard enthusiasts from around the world:

We have been proud to provide you with free access to snow reports, resort guides and more, and we are beyond grateful for your readership and contributions to our community over the years.

Unfortunately given the changing media landscape, Mountain News Corporation has experienced financial declines in recent years. With additional economic challenges from the COVID-19 pandemic now facing our business, it is not financially viable to continue operating.

Mountain News Corporation and our OnTheSnow and Skiinfo websites will be shutting down. We will explore the possibility of selling, partnering, or contributing assets to another media outlet if there is an opportunity to allow for a consistent or enhanced online experience. For inquiries about Mountain News Corporation, please email Feedback_OTS@mountainnews.com.

We want to thank our loyal employees for their tireless work over the years to bring great information to all of you. We take comfort knowing that our collective passion for the sport of skiing and snowboarding will certainly live on.

We’ll see you on the mountain.


– Mountain News Corporation

Čeština

Kde bude první 100-místný Funifor v Rakousku?

19. červenec 2019 | Skiinfo/OnTheSnow

Střediska v tomto článku: Ledovec Kaunertal

Design nové kabinové lanovky Falginjochbahn

Design nové kabinové lanovky Falginjochbahn

Copyright: Kaunertaler Gletscher

Několik desítek let starý dvojitý kotvový vlek na Falginjoch v ledovcovém středisku Kaunertal nahradí hypermoderní pohodlný funifor, tedy lanovka s velkokapacitní kabinou zavěšenou na lanech napnutých široko od sebe pro velkou stabilitu kabiny i při silném větru. Funifor Falginjoch se stane první lanovkou svého druhu v Rakousku. Kaunertal svým průkopnickým krokem nadále rozšiřuje bezbariérovou nabídku zdejšího střediska. Dokončení této futuristické lanovky je naplánováno na říjen tohoto roku.

 

Obě kotvy na Falginjoch, jak Weißseeferner 1, tak i Weißseeferner 2, už sloužily lyžařům dost dlouho. Jednička od roku 1980, dvojka od roku 1998 - a tak už bylo načase tyhle veterány nahradit modernější technikou. A v Kaunertalu si zřejmě řekli "když už, tak už" a jako náhradu za dvě stařičké kotvy začali budovat hypermoderní lanovku, do jejíž kabiny se vejde 100 cestujících! Půjde o lanovku typu Funifor, kterou doteď nemají v žádném rakouském středisku, takže Kaunertal si připíše prvenství! Funifor se vyznačuje vysokou stabilitou kabin i při silném větru. Stabilita ja zajištěna širokým rozchodem zavěšení kabiny - ta bude viset na lanech vzdálených od sebe 4,6 metru. Kromě technologie je ohromující i kapacita, kabina totiž pojme až 100 osob. A kromě toho bude samozřejmě bezbariérová.

Galerie

Design nové kabinové lanovky Falginjochbahn - © Kaunertaler Gletscher
Údolní stanice nové lanovky Falginjochbahn - vizualizace - © Kaunertaler Gletscher
Výstavba nové lanovky Falginjochbahn - červenec 2019 - © Kaunertaler Gletscher
Takhle bude vypadat nová lanovka Falginjochbahn - © Kaunertaler Gletscher

Zobrazit vše

 

Další fascinující fakt se vztahuje k podpěrám, které k lanovkám a vlekům neodmyslitelně patří. Zatímco původní kotvy byly na své trase vedeny po 32 podpěrách, nová futuristická lanovka bude mít na celé 2000 metrů dlouhé trase mezi údolní a vrcholovou stanicí jen dva podpěrné pilíře! Nástupní stanice se nachází na úrovni parkoviště u restaurace Gletscherrestaurant (cca 2750 m n.m.), výstupní vrcholová stanice bude na Falginjoch v 3113 metrech nad mořem, a bude nejvyšším bodem lyžařského střediska. A další záviděníhodná změna: Zatímco na starých kotvách trvalo dvanáct minut, než jste se vytáhli až nahoru, nová lanovka vás po stejné trase vyveze na vrchol už za necelé čtyři minuty!

 

Výstavba nové lanovky probíhá už pár měsíců a dokončená by měla být letos v říjnu. Jak jsme už zmínili, futuristický Funifor od firmy Doppelmayr se stane první lanovkou tohoto typu v celém Rakousku! Do její výstavby investují Kaurtalské ledovcové lanové dráhy okolo 10,3 milionu eur.

 

Technické detaily

► 2 podpěry ve vzájemné vzdálenosti 1500 metrů 

► Délka lana = 8 kilometrů

► Napájení přes závěsné lano (1 m lana váží 23 kg)

► 4,6 m rozpětí mezi lany, na kterých je kabina zavěšená

► Rychlost kabiny: 12 m/s při běžné jízdě | 8 m/s při překonávání úseku s podpěrou

► Čas jízdy: 3,9 min. (lanovka bude vyjíždět z údolní stanice v desetiminutovém intervalu)

 

 

Reklama

Reklama

Reklama

Ski and snowboard enthusiasts from around the world:

We have been proud to provide you with free access to snow reports, resort guides and more, and we are beyond grateful for your readership and contributions to our community over the years.

Unfortunately given the changing media landscape, Mountain News Corporation has experienced financial declines in recent years. With additional economic challenges from the COVID-19 pandemic now facing our business, it is not financially viable to continue operating.

Mountain News Corporation and our OnTheSnow and Skiinfo websites will be shutting down. We will explore the possibility of selling, partnering, or contributing assets to another media outlet if there is an opportunity to allow for a consistent or enhanced online experience. For inquiries about Mountain News Corporation, please email Feedback_OTS@mountainnews.com.

We want to thank our loyal employees for their tireless work over the years to bring great information to all of you. We take comfort knowing that our collective passion for the sport of skiing and snowboarding will certainly live on.

We’ll see you on the mountain.


– Mountain News Corporation