Hosté osady Hochsölden budou moci od zimy 2019/20 využívat výhod nové kabinkové lanovky. Lanové dráhy Sölden plánují výstavbu 10-místné gondoly, která nahradí dosavadní dvousedačku.


Větší pohodlí během jízdy

Hochsölden je velmi oblíbený mezi lyžaři s plnější peněženkou, a to díky tomu, že se ubytování nachází přímo u sjezdovek. V blízké budoucnosti se tato osada stane ještě oblíbenější, protože dosluhující sedačkovou lanovku z roku 1986 nahradí moderní kabinková lanovka od Doppelmayr. Na trase lanovky bude lyžaře přepravovat 23 kabin, kapacita stoupně na 1330 osob za hodinu. Lyžaři se do lokality Giggijoch dostanou od nástupní stanice za méně než šest minut. Trasa nové gondoly bude téměř přesně kopírovat trasu původní dvojsedačky.

 

Přímé propojení

Podle lyžařů a návštěvníků Hochsöldenu je spojení se zbytkem střediska celkově zastaralé. Projekt, do kterého teď budou Lanové dráhy Sölden investovat, umožní přímou přepravu na Giggijoch jak lyžařům, tak i ostatním turistům. Nová kabinová lanovka umožní i pohodlnou a bezpečnou přepravu dětem a začátečníkům, jak říká technický ředitel Bergbahnen Sölden, Helmut Kuprian. Celkově se investice vyšplhají na 10 milionů euro. Přímo v Hochsöldenu se bohužel nedá lyžovat bez omezení po celou zimu. Jak dále říká Kuprian, hlavně na podzim a na jaře nemohou lyžaři dojet na lyžích až k místu ubytování. Díky nové gondole se tato "hotelová čtvrť", jak Hochsölden přezdívají, ještě víc přiblíží hlavnímu lyžařskému středisku. Umístění staničních budov se změní pouze nahoře. Výstupní stanice se posune blíž k restauraci Giggijoch. 

 

Výstavba potrvá pět měsíců

Harmonogram stavebních prací na lanovce je dost těsný. Jamile skončí tato lyžařská sezóna, začne se s demontáží staré sedačkové lanovky. Start provozu nové lanovky je naplánován na začátek prosince 2019. Projekt kromě vybudování lanovky zahrnuje i rozšíření sjezdovky u dolní stanice, aby už dojezd sjezdovky nebyl tak trychtýřovitě zúžený.

 

Technické parametry nové lanovky Hochsölden

umístění dolní stanice

1.933 m

umístění střední stanice 

2.090 m

umsítění horní stanice

2.287 m

délka trasy

1.197 m

převýšení

353 m

rychlost jízdy

5,0 m/s

max.přepravní kapacita

1.330 osob/h

čas jízdy

5,76 minut

počet kabin

23

šikmá délka trasy

2.455 m