Tyto webové stránky používají cookies. Kliknutím na tlačítko OK povolujete jejich použití. Více informací zde: Ochrana osobních údajů
Ok

Ischgl představil novinky pro zimní sezónu 2017/2018

4. května 2017 | Skiinfo/OnTheSnow

Zprávy z regionu: Rakousko, Silvretta, Švýcarsko

Střediska v tomto článku: Ischgl, Samnaun

Od zimy 2017/18 bude lanovka Palinkopfbahn v Ischglu nová a ještě lepší - ©Silvrettaseilbahn AG

Od zimy 2017/18 bude lanovka Palinkopfbahn v Ischglu nová a ještě lepší

Copyright: Silvrettaseilbahn AG

Provozovatelé lyžařského střediska Ischgl-Samnaun neusínají na vavřínech. Už po léta pravidelně sbírají ocenění za kvalitu, nabídku sjezdovek i služby - a vývoj v rámci společnosti Silvrettaseilbahn AG jde stále vpřed. I na zimu 2017/18 se proto v Ischglu chystají další inovace.

Nová sedačková lanovka: Palinkopf D1

V roce 1973 byl ve středisku Ischgl/Samnaun spuštěn do provozu kotvový vlek Palinkopf, který zpřístupnil velice populární sjezdovky v oblasti Palinkopfu. V roce 1985 tento kotvový vlek nahradila fixní dvousedačka, v sezóně 1996/97 potom ještě výkonnější odpojitelná čtyřsedačka, která za posledních 20 let absolvovala okolo 12 milionů jízd. V létě 2017 tuto lanovku nahradí 6-sedačková lanovka nejnovější generace od Doppelmayr. Nástupní stanice (2.413 m) se nachází poblíž restuarace Schwarzwand uprostřed Silvretta Areny, dráha lanovky vede přes 16 podpěr na jedno z nejkrásnějších a nejvýše položených míst ve středisku, na Palinkopf (2.853 m). 

Na lanovce Palinkopfbahn je designové úplně všechno, od turniketů a nástupních  prostor až po komfortní čalounění sedaček. Zvlášť pozoruhodná jsou jedinečná opěradla sedaček s hvězdami legendárních koncertů Top of the Mountain. Nové dopravní zařízení je nadupané nejnovější technologií. Lanový systém „D-Line“ přináší podle výrobce 205 nových funkcí, 31 inovací a 14 patentovaných řešení. Lanovka má mimo jiné pohodlné, ergonomicky tvarované oddělené sedačky s vyhříváním, z nichž každá je široká 52 cm, design přizpůsobený pro co nejvyšší bezpečnost cestujících a nabízí nehlučnou přepravu jen s malými vibracemi.

Společnost Silvrettaseilbahn AG dbá při stavbě nové lanovky na otázky životního prostředí. Díky novému lanovému vedení bude na trase lanovky o pět podpěr méně. Dále bude odstraněno asi 400 metrů lavinových zátarasů, které budou nahrazeny dálkově ovládaným systémem pro dočasné spouštění v případě lavinového nebezpečí.

Dosavadní čtyřsedačka bude rozebrána na jednotlivé díly a ještě poslouží lyžařům v jednom skandinávském zimním středisku.

Pokud půjde všechno podle plánu, nová lanovka by se měla rozjet na začátku zimní sezóny 2017/18. Informace o aktuálním stavu výstavby lze nalézt na webových stránkách ischgl.com v sekci BauBlog.

Technické parametry nové lanovky Palinkopf D1
- Typ: 6 CLD/B-H
- Přepravní kapacita: 2.800 osob za hodinu
- Šikmá délka: 1.577 m
- Nadmořská výška spodní stanice: 2.413 m
- Nadmořská výška horní stanice: : 2.853 m
- Počet podpěr: 16 kusů
- Čas jízdy: cca 5min45sec
- Počet sedaček: 89 kusů
- Vybavení sedačky: Krycí bublina, vyhřívání sedadel, D-Line
- Počet osob na sedačce: 6
- Umístění pohonu: Horní stanice
- Maximální sklon: 77 %
- Výrobce: Doppelmayr
- Výška investice: cca. 12 milionů EUR


Nová retenční nádrž Viderböden

Silvrettaseilbahn AG využívá od roku 1985 zasněžovací systém ldalp, který byl postupně rozšiřován a během let pokryl téměř celé lyžařské středisko. 

Stěžejním pilířem zsněžování byla retenční nádrž ldalp o objemu 32.000 m³.  Dosavadní nádrž, stejně jako horní a zejména dolní svahy jsou ale neustále v pohybu, proto úřady neschválily další provoz této retenční nádrže a bylo tedy nezbytné poohlédnout se po novém místě. To by mělo vzniknout co nejblíž k předchozí lokaci, aby se zasněžovací systém dal jednoduše nanovo propojit a nebylo nutné zbytečně překopávat celou rozsáhlou síť stávajícího systému.

Po mnoha kontrolách a konzultacích jak s úřady, tak s majiteli pozemků, bylo jako nejvhodnější vybráno místo na Viderböden, které je zároveň geologicky stabilní. Od zimy 2017/2018 proto bude zasněžování ve středisku zajišťovat nová retenční nádrž s kapacitou vody okolo 52.000 m³. Stavební práce byly zahájeny bezprostředně po skončení této sezóny, takže zásobárna vody bude moci být dokončena ještě před začátkem příštího zasněžování.

Perličkou je, že nová retenční nádrž bude mít tvar srdce. Je to symbolická připomínka toho, že nahrazení retenční nádrže Idalp novou retenční nádrží Viderböden bude operace, připomínající transplantaci srdce. Nádrž Idalp bude po zprovoznění nové zásobárny částečně demontována a změněna do podoby rybníka, který vizuálně zapadne k přilehlému Vider Truja Parku.

Technické parametry nové retenční nádrže Viderböden
- objem 52.000 m³ vody 
- nadmořská výška hráze: 2.325 m
- Průtok hlavního čerpadla: 400 litrů za sekundu
- Výška investice: cca. 4,5 milionu EUR

Takto bude vypadat nová retenční nádrž Viderböden (vizualizace):

Nová retenční nádrž Viderböden v Ischglu - ©Silvrettaseilbahn AG

Nová retenční nádrž Viderböden v Ischglu

Copyright: Silvrettaseilbahn AG

 
Modernizace restaurace Alp Trida, 2263m
 
V letních měsících projde modernizací také Restaurant Alp Trida.
 
Restaurace Alp Trida projde rekonstrukcí a změnou

Restaurace Alp Trida projde rekonstrukcí a změnou "vizáže"

Copyright: Silvrettaseilbahn AG

 
Více informací: www.ischgl.com

 

 

Reklama

S předstihem? Na poslední chvíli?

Rekordní sjezdovky

Newsletter

OnTheSnow ve tvém mobilu
Více informací

Reklama

Zprávy ze sjezdovky

San Pellegrino - Falcade +

před 138 dny - San Pellegrino - Falcade.

Smíšený 0cm
Kitzsteinhorn - Kaprun +

před 144 dny - Kitzsteinhorn - Kaprun.

Prašan
Tignes +

před 144 dny - Tignes.

Kitzsteinhorn - Kaprun +

black mamba: super first may

před 146 dny - Kitzsteinhorn - Kaprun.

Zpevněný prašan 0cm
Adelboden +

před 146 dny - Adelboden.

Reklama