Lyžařské brýle (nebo sněhové brýle, chcete-li) stejně jako lyžařské přilby patří jednoznačně k trendům lyžařského průmyslu. Helmy byly žádané už dřív, potom boom v obchodech trochu polevil, ale otázka bezpečnosti je pořád nasnadě. Poměr přileb na domácím trhu stále stoupá, momentálně se odhaduje na necelých 80%. To znamená jediné: Lyžaři kupují kromě přezkáčů také tyhle dvě důležité části lyžařské výstroje. 

Vedle aspektu bezpečnosti a viditelnosti je kladen velký důraz na technologické know-how a výrobci si dávají i čím dál víc záležet na stylu a vzhledu. To se dalo na mezinárodním veletrhu ISPO 2016 v Mnichově, kde zástupci všech sportovních značek představovali novinky pro příští sezónu, dost snadno odpozorovat. Když už máme skrývat svou tvář, tak ať jsme aspoň cool. Anebo elegantní. I přilbou a brýlemi totiž můžete projevit svůj styl. A tady je pár dalších trendů, které jsme na ISPO pochytili:

1. Tyto dvě skupiny produktů se čím dál víc slučují. Nejlepším příkladem jsou přilby s ochranným štítem, které jsou už nyní v nabídce standardem. Samozřejmě, že výrobce chce prodat nejen přilbu nebo brýle, chce prodat obojí. Proto jsou oba produkty barevně i designově sladěné, anebo jsou rovnou smontované dohromady. 

2. Zaměřeno na pohodlí: U brýlí i přileb je velmi důležité, aby dobře seděly. Měly by být pohodlné, funkční a měly by přesně pasovat - některé z mnoha zajímavých inovací se týkají možností přizpůsobení některých prvků.

3. Bezpečí na prvním místě! Někteří výrobci předvedli nové možnosti bezpečnostních prvků na přilbách nebo prostě vyrobili nové, maximálně bezpečné přilby. Ovšem, ta cena!

4. Variabilita je důležitá! Jak pro brýle, tak pro helmy platí: Čím větší použitelnost, tím lepší produkt. U většiny lyžařských brýlí lze měnit zorníky, v nabídce přileb jsme objevili několik certifikovaných produktů, které se dají používat dokonce celoročně.